جستجو

در بیمه بدنه ارزش خودرو بیمه شده باید به قیمت روز سیستم باشد تا موقع بروز خسارت و پرداخت آن کل مبلغ پرداخت شود

در شرایط فعلی و نوسان بازار شخص بیمه گزار باید قیمت خودرو را در صورت افزایش الحاقیه انجام دهند یا

با انتخاب پوشش های تکمیلی افزایش ارزش خودرو تا 25% ، 50% ، 100%

________________

پوشش نوسان قیمت خودرو بیمه‌ای اختیاری و کامل‌کننده بیمه بدنه خودرو است. دارندگان خودروهای مختلف می‌توانند با خرید این بیمه، میزان خسارت واردشده به خودروی خود را مطابق ارزش روز خودرو دریافت کنند. این بیمه برای همه خودورهای موتوری به‌غیر از موتورسیکلت قابل ارائه است.

اهمیت پوشش نوسان قیمت خودرو در چیست؟

تغییرات چشمگیر قیمت خودرو در کشور ما، افزایش قیمت قطعه‌های خودرو و بیشتر شدن هزینه صافکاری و رنگ‌کاری و دیگر هزینه‌های آن را هم به‌دنبال داشته است. حالا اگر بیمه بدنه خودروی شما به قیمت زمان خرید بیمه باشد، افزایش سرسام‌آور هزینه‌های آن در زمان خسارت خودرو به حساب نمی‌آید.

بدین ترتیب هزینه‌ای که به شما پرداخت می‌شود بر اساس قیمت زمان قرارداد بیمه است. مابقی هزینه را شما باید از جیب خود بپردازید. بیمه پوشش نوسان قیمت باعث می‌شود تا خسارت پرداخت‌شده به شما در زمان ایجاد آسیب یا دزدی خودرو، مطابق قیمت روز خودرو به شما پرداخت شود. در واقع خسارت بیمه بدنه به قیمت روز خودرو پرداخت می‌شود، نه قیمت زمان خرید بیمه.

سقف پوشش نوسان قیمت خودرو چقدر است؟

اگر قیمت خودروی شما در زمان خرید بیمه بدنه به قیمت واقعی روز ثبت شده باشد، بیمه‌های مختلف از ۲۰ تا ۵۰ درصد افزایش هزینه را به شما پرداخت می‌کنند

پرداخت بیمه پوشش نوسان قیمت خودرو به بیمه‌شده چگونه است؟

داشتن بیمه تکمیلی بدنه خودرو باعث می‌شود که پرداخت هزینه خسارت واردشده به بدنه به قیمت روز به مالک خودرو پرداخت شود. به‌عنوان مثال، ممکن است قیمت خودروی شما در زمان خرید بیمه ۱۰۰ میلیون تومان باشد. اما در زمانی که خسارتی به آن وارد شده به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده باشد.

در این شرایط، خسارتی که از طرف شرکت بیمه به شما پرداخت می‌شود، بر اساس قیمت ۱۵۰ میلیون تومان است.

این بیمه به‌ویژه در زمانی که خودرو به سرقت رفته باشد، به کمک شما می‌آید. با وضعیت فعلی کشور، اگر خودروی شما دارای بیمه تکمیلی نباشد، هزینه پرداختی ممکن است فقط قسمتی از هزینه‌های واقعی تعمیر یا سرقت خودرو را جبران کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 9 =

تماس فوری