جستجو
پرداخت خسارت بیمه بدنه بدون نیاز به کروکی

در بیمه‌ بدنه، چه راننده ماشین بیمه‌شده مقصر باشد و چه نباشد، پرداخت خسارت را‌ تا میزان مشخصی که در بیمه‌نامه ثبت شده باشد، پوشش می‌دهد.


یکی از سؤالاتی که برای دارندگان بیمه‌های خودرو وجود دارد این است که خسارت بیمه بدنه با کروکی و بدون کروکی تا چه میزان هزینه‌ها را جبران می‌کند؟ کلمه کروکی یکی از واژه‌هایی آشنا برای همه افرادی که وسیله نقلیه زمینی دارند. همچنین خرید بیمه بدنه به صورت اختیاری بوده و افراد به دلیل تنوع پوشش‌ها و مزیت‌هایی که این بیمه‌نامه دارد آن را تهیه می‌کنند. خسارت بیمه بدنه با کروکی مسئله‌ای است که در این مقاله به آن می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که آیا برای جبران خسارت توسط بیمه بدنه، نیاز به کروکی هست یا خیر! برای چه خسارت‌هایی باید کروکی داشته باشیم؟ برای یافتن پاسخ این سؤالات تا پایان متن همراه ما باشید.

با توجه به قیمت بالای قطعات و هزینه‌ی تعمیرات خودرو، افراد سعی می‌کنند به دنبال یک پشتوانه مالی باشند تا در صورت بروز حادثه، نگرانی برای جبران خسارت‌های ایجاد شده ناشی از حادثه رانندگی نداشته باشند. بیمه بدنه همان پشتوانه مالی است، اما شرایط خاصی هم برای جبران خسارت دارد تا کسی نتواند از اعتماد شرکت‌های بیمه سوءاستفاده کند.


انواع کروکی برای تصادف‌ها

دو نوع کروکی در تصادف‌ها وجود دارد که مرتبط با قوانین است. این کروکی‌ها عبارتند از:

کروکی سازشی: هنگامی ‌که خسارت‌های تصادف در سقف تعهدات بیمه باشد، افسر راهنمایی و رانندگی کروکی سازشی را برای تصادف ترسیم می‌کند و اطلاعات مرتبط با تصادف را درج خواهد کرد.

زمانی که برای دریافت خسارت به دفاتر بیمه مراجعه می‌کنید باید کروکی سازشی را به همراه داشته باشید.

کروکی غیر سازشی تصادفات: کروکی غیر سازشی در دو صفحه جداگانه تنظیم می‌شود. اطلاعاتی که در این نوع کروکی درج خواهد شد دقیق‌تر و کامل‌تر است که هر کدام مرتبط با خودرو‌ها، عابر‌ها و مشخصات راننده‌ها است. در صفحه دوم گزارش مشخصات افسر راهنمایی و رانندگی و شرح حادثه ذکر می‌شود.

امروزه می توان از خسارت سیار نیز برای دریافت هزینه مورد نظر اقدامات لازم را انجام داد. ناگفته نماند که برای دریافت خسارت سیار نیاز به وجود کروکی نیاز می باشد البته برای خسارت های ناچیز نیازی به وجودش کروکی نیست، اما می توانید برای تهیه آن درخواست دهید.

برای اینکه بدانید چه تفاوتی بین کروکی سازشی و غیرسازشی وجود دارد، این مقاله را مطالعه کنید.


در چه تصادف‌‌هایی نیاز به کروکی است؟

برای گرفتن خسارت باید کروکی را به صورت سازشی یا غیر سازشی به شرکت بیمه تحویل داد. در این تصادف‌ها باید کروکی را تحویل داد:


خسارت بدون کروکی در تصادف

هنگامی‌ که در تصادفی بخواهید از بیمه شخص ثالث خود استفاده کنید

می‌توانید در تصادف‌های زیر بدون رسم کروکی خسارت خود را دریافت کنید. این موارد عبارتند از:

اگر میزان خسارت زیر ۳۰ میلیون تومان باشد، نیازی به ترسیم کروکی برای دریافت خسارت نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 18 =

تماس فوری