جستجو

دیگر نگران تصادف با خودروهای گران نباشید!

این جمله تیتر مهم باید باشه

دلیلش را در مثال زیر ببینید:
بیایید فرض کنیم یک پژو 206 با یک دستگاه پورشه (با ارزش روز 5میلیارد تومان) تصادف کرده و میزان خسارت وارده به پورشه 500 میلیون تومان برآورده شده است (باز هم فرض کنیم مقصر خودروی 206 است). میزان خسارتی که راننده پژو 206 و بیمه شخص ثالث آن باید پرداخت کنند تنها چیزی حدود 85 میلیون تومان است!!!
اگر صاحب خودروی لوکس هستید حتما تعجب کردید و توصیه ما این است که حتما به فکر  خرید بیمه بدنه برای خودروی لوکس خود باشید. و اگر شما راننده پژو 206 مثال ما هستید یک نفس راحت بکشید و نیاز نیست پس از تصادف متواری شوید!

اصلا خودروی شما لوکس هست یا نه؟

با تصویب قانون جدید بیمه شخص ثالث، تغییراتی در قانون بیمه خودرو اتفاق افتاد که یکی از این تغییرات تعریف و تقسیم خودروها به دو دسته خودروی متعارف و نامتعارف بود:
خودروی متعارف: خودروی سواری که ارزش روز آن در زمان حادثه برابر و یا کمتر از 50 درصد دیه ماه حرام یک مرد مسلمان در آن سال باشد.
مثال:امسال که دیعه کامل 640 میلیون تومان میباشد(سال 1400)
خودروهایی که قیمت آنها تا سقف 320 میلیون تومان است خودرو متعارف نامیده میشود.

خودروی نا متعارف(لوکس): هر خودروی سواری که ارزش روز آن خودرو در زمان حادثه بیشتر از 50 درصد دیه ماه حرام یک مرد مسلمان باشد.
بر این اساس خودروهایی که ارزش روز آن در زمان حادثه بالاتر از 320 میلیون تومان است در بیمه خودروی نامتعارف یا لوکس نامیده می شوند و خودرو‌هایی که ارزش آن‌ها برابر و یا کمتر از 320 میلیون تومان می باشد خودروی متعارف می‌باشند.

  1. در تصادفاتی که شما مقصر حادثه باشید نمی توانید از بیمه نامه شخص ثالث برای خسارت اتومبیل خود استفاده نمائید و فرد مقصر باید از بیمه بدنه برای جبران خسارت وارد شده به خودروی لوکس خود استفاده کند.
  2. اگر اتومبیل شما سرقت شود، یا دچار آتش سوزی شود، یا دچار سقوط و واژگونی گردد نمی توانید از بیمه نامه شخص ثالث خود استفاده نمائید و همه این موارد از پوشش های بیمه بدنه می باشد.
  3. زمانیکه اتومبیل لوکس پارک شده  شما دچار تصادف می‌شود و شما نمی‌دانید مقصر این حادثه چه کسی است نمی توانید از بیمه نامه شخص ثالث خود استفاده نمائید و با متواری شدن راننده مقصر خسارت شما با داشتن بیمه بدنه قابل جبران است.
  4. زمانیکه اتومبیل شما گرفتار بلایای طبیعی مانند سیل میشود تنها بیمه بدنه می‌تواند به شما کمک کند.
  5. با تصویب قانون خودروی متعارف دیگر خسارت چند صد میلیون تومانی شما را مقصر حادثه پرداخت نمی‌کند و شما باید در جبران بخشی از خسارت شریک باشید
    در تمامی این مواردی که گفته شد بیمه نامه بدنه اتومبیل خسارات وارد شده به خودروی لوکس شما را تحت پوشش قرار می دهد.

اگر به دنبال خرید بهترین بیمه بدنه برای خودروی لوکس هستید باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

 

 

همین حالا برای خودرو لوکس خود به ارزش بالای 320 میلیون تومان بیمه بدنه دریافت کنید

مشاور شما:دنیا وحدتی

09351132406

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

تماس فوری