جستجو

بیمه حوادث منازل مسکونی بیمه ایران یکی از ضروریات اجتناب ناپذیر محسوب می گردد،چرا که بسیار از خطراتی که ممکن است در صنعت بیمه متصور شد در یک ساختمان مسکونی اعم از ویلایی یا آپارتمانی وجود دارد.

خطراتی مانند :آتش سوزی ، انفجار ، صاعقه ، نشت گاز ، نشست زمین، طوفان ، آبگرفتی ، سیل ، ضایعات ناشی از برف و باران ، ترکیدگی لوله آب ،آبدیدگی، گردباد ، تندباد و حتی سقوط هواپیما یا قطعات آن بر روی ساختمان اینها خطراتی است که ممکن است برای سازه ساختمان و اثاثیه آن ایجاد گردد.

اما خطرات و حوادث در یک منزل مسکونی به حوادث مربوط به سازه و اثاثیه ختم نمی شود خطرات مستقیم و غیر مستقیم دیگری وجود دارد که می تواند تحت پوشش بیمه قرار گیرد:

خودروهای پارک شده در پارکینگ،اشخاصی که در منزل زندگی می کنند و ممکن است در اثر هر یک از حوادث دچار آسیب شوند و خطرات غیر مستقیمی چون عدم النفع یا هزینه های اسکان موقت افرادی که در اثر حوادث موضوع بیمه های منزل مسکونی که ممکن است در اثر وقوع هریک از خطرات بیمه گذار یا ذینفع به آن احتیاج پیدا کنند.

آسانسورها نیز خود به تنهایی موجب حوادث متعدد و تحمیل هزینه های جبران ناپذیری به ساکنین ساختمان و مراجعه کنندگان به ساختمان شود.

علاوه بر خطرات مسقیم یا غیر مستقیم که ممکن است یک ساختمان مسکونی با آن مواجه باشد،این ساختمان ممکن است در اثر وقوع حادثه برای اشخاص ثالث مانند ساختمانهای کناری ، خودروهای پارک شده در اطراف ساختمان،افرادی که در اطراف آن ساختمان زیست می نمایند یا در حال ترددند زیانهای مادی و معنوی بوجود آورد که جبران آن بعهده سکنه ساختمان آسیب دیده است.

با یک مثال شاید ابعاد مسئولیت مالک بیشتر مشخص شود:تصور نمایید شخصی در اثر یک حادثه انفجار تمام زندگی و بخشی از سلامتی خود را از دست داده باشد،علاوه بر این زیانها یکی از همسایگان به وی مراجعه می نماید و اعلام می دارد خودروی گرانقیمت وی که در فاصله نزدیکی به ساختمان پارک بود در اثر سقوط شیئی سنگین دچار آسیب کلی شده که می بایست مالک ساختمان آنرا تامین نماید.

و در آخر ممکن است ساختمانهای کناری دچار آسیب شوند و باعث شود که افراد داخل ساختمان یا اموال آنها دچار آسیب شود و شخص زیاندیده قادر به جبران خسارات وارده به همسایگان نباشد.

در بخش زیر سعی می کنیم بیمه نامه هایی را که برای یک ساختمان مسکونی و سکنه آن مفید است و می تواند برای آنها آرامش به ارمغان آورد را معرفی نماییم :
معرفی بیمه های مورد نیاز منازل مسکونی
بیمه آتش سوزی
بیمه مسئولیت آسانسور
بیمه مسئولیت مدیر یا هیئت مدیره ساختمان
بیمه آتش سوزی طرح حامی
بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارگران شاغل در واحد مسکونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − سه =

تماس فوری