جستجو

موضوع بیمه مسئولیت مدیر ساختمان :

 عبارت است از بیمه مسئولیت مدیر ساختمان در قبال ساکنین ، اشخاص ثالث و مشاعات ساختمان ، بدین معنی که چنانچه در نتیجه قصور و سهل انگاری  مدیر ساختمان خسارت جانی و مالی به ساکنین ، اشخاص ثالث و مشاعات وارد شود و منشاء این خسارت ناشی از مشاعات ساختمان باشد ، شرکت بیمه پس از احراز مسئولیت مدیر ساختمان و در صورت لزوم مطابق رای محاکم قضایی نسبت به پرداخت خسارت اقدام می نماید.

جهت انجام مشاوره و خرید آنی و مطمئن بیمه مسئولیت ساختمان همین حالا با ما در تماس باشید

بیمه ایران نمایندگی 20555

02144260045

 خطرات تحت پوشش بیمه مسئولیت مدیر ساختمان:

  1. مسئولیت بیمه گذار در قبال اشخاص ثالث، ساکنین و مشاعات ساختمان مطابق شرایط و تعهدات بیمه نامه.
  2. صدمات جانی و مالی وارده به شخص بیمه گذار در اثر خطرات موضوع بیمه نامه و در محل مورد بیمه ، بر اساس شرایط بیمه نامه (حوادث).
  3. خسارت جانی وارده به شخص سرایدار ، نظافتچی ، سرویس کار ، تعمیرکار و باغبان برای همه موارد در بخش های مشاعات ساختمان و در اثر خطرات موضوع مورد بیمه  نامه.
  4. خسارت جانی وارده به ساکنین و اشخاص ثالث ناشی از استفاده از آسانسور و یا پله برقی.

 

جهت انجام مشاوره و خرید آنی و مطمئن بیمه مسئولیت ساختمان همین حالا با ما در تماس باشید

بیمه ایران نمایندگی 20555

02144260045

گاهی این سوال پیش می آید که آیا با وجود خرید بیمه مسئولیت مدیر ساختمان نیازی به خرید بیمه آتش سوزی بصورت جداگانه هست یا خیر ؟

بله ، هر چند خسارت های مالی آتش سوزی که منشا آن مشاعات ساختمان باشد و مدیر ساختمان  مسئول شناخته شود توسط این بیمه پرداخت میشود ولی به دو دلیل  لازم است که بیمه آتش سوزی هم بصورت مجزا خریداری شود :

1-  تمامی آپارتمان ها ، اعم از مسکونی ، اداری ، تجاری و … باید دارای بیمه ی آتش سوزی باشند تا در صورت وقوع حادثه ساکنین تحت پوشش بیمه قرار گرفته و آسیب های مالی به حداقل برسد .
وظیفه ی این امر صراحتا توسط قانونگذار بر عهده ی مدیر ساختمان گذاشته شده است .
پس می توان اولین و اصلی ترین وظیفه ی یک مدیر ساختمان را بیمه نمودن آپارتمان در زمینه ی آتش سوزی نام برد .
ماده 20 آیین نامه ی قانون تملک آپارتمانها در این رابطه می گوید ؛ مدیر یا مدیران مکلفند تمام بنا را به عنوان یک واحد در مقابل آتش‌سوزی بیمه نمایند . سهم هر شریک از حق بیمه با توجه به ماده 4 قانون به وسیله مدیر ، تعیین و از شرکا اخذ و به بیمه‌گر پرداخت خواهد شد .

2- با توجه به سقف تعهد مالی بیمه مسئولیت مدیر ساختمان قطعا اگر حریق صورت گرفته کمی وسیع تر باشد ، با توجه به هزینه های ساخت بنا در هر متر مربع که در این زمان ( اسفند 1402 ) میانگین رو به پایین حدود متری 15 میلیون تومان میباشد، دارا بودن بیمه آتش سوری مجزا کاملا منطقی و به نفع مالکین واحد های ساختمان و مخصوصا مدیر ساختمان میباشد.

جهت انجام مشاوره و خرید آنی و مطمئن بیمه مسئولیت ساختمان همین حالا با ما در تماس باشید

بیمه ایران نمایندگی 20555

02144260045

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 16 =

تماس فوری